Dagens ridpass

Det var bara jag och Fabbi som hoppade idag, för att Julia hade varit hemma från skolan så hon hoppade på dagen. Direkt när jag kom till stallet började jag och Fabbi att bygga fram, blev 4 hinder som vi hoppade lite olika banor på. Vi skrittade fram på asfalten, men det ville inte våra hästar, Hobson vägrade att gå fram, backade ner i diken och stegra och sparka. Sen började Bo att fjänta när Hobbe hade gett sig, Bo stegrade nästan rakt upp flera gånger vilket var lite läskigt. Men iaf, sen red vi fram på banan och hoppade fram på ett litet kryss åt båda hållen, Hobbe töntade lite i början och stannade en gång på det lilla krysset. Sen hoppade vi banan på kanske 50-60, gick bra. Sen höjde vi upp så allt låg på ca 85-90, han var jätte fin min lilla skrutt, kom bra på nästan allt varje gång. Sen när jag hade hoppat lite olika banor på den höjden så kom jag på en liten omhoppningssväng och det gick också jätte bra. Så dagens ridpass är jag jätte nöjd med. Taggad till tusen nu till på söndag :D :D
Blev några bilder och de kommer inom kort så ni får vänta och se :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0