Träningen för Peter

Nu har jag precis kommit hem ifrån träningen. Vart lite senare än tänkt :) Men men,  är iaf riktigt nöjd med Peter, hästen och (mig). Vi började med att rida fram i alla gångarter över två bommar på en volt, han var mjuk och lösgjord. Sedan red vi lite serpentiner runt olika hinder, och galopp volter runt hinder. Det gick också jätte bra, mjuk och följsam.
Sedan hobbade vi studs, studs, studs 4 galoppsprång till räcke ett galoppsprång till oxer. Började kanske på 60-70 och då var han lite nonchalant för  skänkeln, så fick fräsa på runt i manegen två långsidor. Sedan hoppade vi den serien, på 1m-1,10 typ. Och han var super fin :)
Sen hoppade vi lite kluriga vägar, och han var inte så följsam nu, han ville inte riktigt som jag ville, men avslutade iaf bra. Till sis hoppade vi på en volt, oxer snäv sväng till en annan oxer, och han hoppade först ett riktigt helikopter språng, så vi kom igen och då hoppade han super :) Det Peter sa att jag skulle tänka på var att mina händer skulle vara helt stilla och jag skulle låta honom lösa mer, bedömma avstånd mm. Oc sedan dethär med min skänkel. Imorgon skulle vi hoppa lite mer slags bana om jag minns rätt. Så jag ser fram emot morgondagen :)
Blev tyvärr bara en bra hoppbild :( -.-


Hela gruppen samlad, från vänster: Lina R, Jossan, Jag Malin, Peter och Mathilda.


Min hoppkanon :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0