Dressyr träningen

Träningen idag gick riktigt bra. Jag travade fram lite innan Siv hade kommit sen började vi att galoppera och Hobson hade DAMP, han sparkade bakut kickade som en galning. Så jag höll på att ge upp trodde att det var något med hans rygg eller något, men Siv bad mig att bara galoppera på i lättsits, red så i ganska ökad galopp 3 varv. SEdan satte jag mig ner och jobbade och då var han helt underbart fin. Han behövde nog bara komma igång lite, så efter det gick det jätte bra hela tiden. Öppna volt öppna gjorde vi och han gjorde de han skulle sen gjorde vi lite skänkelvikning i galopp :)
Imorgon blir det bara att skritta i ca 30 minuter :)

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hej

"Känner" ju Hobbe från när Isa hade honom (I Avesta) och han kunde få lite ryck ibland då också ^^ och kicka bakut, men sen funka han jätte bra så som du beskriver :)

2011-02-18 @ 11:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0